Bienve Moya

Llegendes d'arreu

Paràsits. De com els oportunistes digitals estan destruint el negoci de la cultura. Robert Levine

ceciliaEl periodista Robert Levine replanteja en aquest llibre el debat sobre propietat intel · lectual i alerta que les grans empreses digitals que promouen la supressió dels drets d’autor i la gratuïtat en internet estan destruint el negoci de la cultura en favor dels seus propis interessos.

Levine considera que el Conflicte no és entre el public consumidor i els empreses proveïdors de continguts, sinó entre aquestes empreses i els empreses Tecnològiques. Posa com a Exemple que Moltes d’aquestes empreses que defensen que els hi continguts han de ser gratuits a la xarxa, cobrin de Google, a qui interessa la distribució gratuïta de continguts perque aixi augmenta el Tràfic a la xarxa i, en consequencia, els Seus ingressos publicitaris. Denuncia que grans corporacions com Apple, Amazon i empreses de capital risc de Silicon Valley basin el SEU model de negoci en oferir uns continguts pels qual no paguin o venen molt per sota del seu preu de cost. Els acusa de paràsites i d’enfonsar el Negoci de les empreses productors de continguts i dels Seus autors.

Levine reclama una fórmula perque Els Creadors de continguts puguin ver remunerat el SEU treball i considera imprescindible una modificació dels drets d’autor ja que actualment no protegeixen Els productes culturals. El fet que els pel · lícules i la música estiguin disponibles en webs d’intercanvis d’arxius, inclús abans de la seva estrena, fa que els empreses tinguin poc marge per negociar els condicions financeres amb els distribuïdors i és vegin obligades a quasi regalar els seus productes.

L’autor también proporciona «Paràsits. Com els oportunistes digitals estan destruint el negoci de la cultura »una visió de” com el negoci de la cultura pot contraatacar “. Recolza el model europeu que històricament ha donat suport al món de la cultura i que en aquests moments adopta una actitud més combativa contra la pirateria i recolza els distribuïdors legals.

Levine opina también que perillen els continguts de firma si els particulars o empreses no poden dedicar-se a crear-els per manca de retribucions, i que la xarxa ho acabarà patint, ates que s’ha construit al voltant del contingut professional.

Internet ofereix moltes formes barates de promocionar música, des Myspace a Twitter. El problema és que aquestes plataformes estan tan plenes de músics que és difícil destacar entre la multitud, i més difícil encara convertir un seguidor línia en fan de tota una carrera musical.

Tret de http://interaccio.diba.cat/node/3630

Single Post Navigation

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: